Een creatieve contentcampagne voor Orange 🚀

Een creatieve contentcampagne voor Orange

Storytelling die zowel de klant van vandaag als die van morgen bereikt. En daarvoor blijkt BOSON al sinds begin 2020 een geknipte partner!

Geleverde services
Content Strategie
Copywriting
Animatievideo
Social Media
Get in touch

Wat orange zoekt

Orange België is een van de grootste telecomproviders in België. Om relevant te blijven in deze bijzonder uitdagende markt, heeft het merk nood aan geoptimaliseerde en future-proof content. Storytelling die zowel de klant van vandaag als die van morgen bereikt. En daarvoor blijkt BOSON al sinds begin 2020 een geknipte partner!

Hoe wij helpen...

Aangezien de telecommarkt een ontzettend dynamische markt is, werkten we in plaats van een rigide contentstrategie een content marketing groeiplan uit met 40 optimalisaties in 7 tracks. Concreet is BOSON samen met de communicatie- en contentexperts van Orange Belgium verantwoordelijk voor …

  • Ideeën, visuals en copy voor Instagram en Facebook;
  • 100+ tutorial video’s die uitleg geven bij nieuwe producten en antwoorden geven op vragen van de klanten van Orange;
  • Zoekmachine geoptimaliseerde copy voor klantgerichte blogs;
  • Specifieke contentcampagnes waar we je straks meer over vertellen.

Psst, wil je meer weten over onze samenwerking rond de tutorial video’s? Klik dan hier!

… en het verschil maken.

Steeds meer mensen vinden hun weg naar de blogs en social mediakanalen van Orange. Bovendien blijven ze ook langer plakken – een indicatie dat de content ook gesmaakt wordt. Tenslotte zien we dat vanuit de blogs ook veel meer doorgeklikt wordt naar de productpagina’s. Mission accomplished dus.

Boson is flexibel, altijd bereikbaar en heel sterk in het schrijven van leuke copy, blogartikels en het maken van motion content!
Maité Delgado, Content Specialist bij Orange Belgium.

Of we een voorbeeldje kunnen geven?

Ja! In maart 2020 ging België in lockdown. De start van een uitdagende periode waarin onze sociale contacten plots overwegend virtueel werden en #BlijfInUwKot de nationale slogan werd. Om de Belgen een hart onder de riem te steken, vroeg Orange België ons om een … wel, hartverwarmende campagne te ontwerpen. Eentje waar iedereen aan kon meedoen, met respect voor alle coronamaatregelen uiteraard. 


#StoepStories/#MacadamStories was geboren. In deze tweetalige campagne moedigden we Belgen aan om een krijtboodschap te tekenen op de stoep voor het huis van grootouders, vrienden, en familie – en die tekening ook te delen op sociale media met bijhorende hashtags. Achter de schermen zag het er zo uit:

  • We creëerden een online platform met inspirerende blogs.
  • We schreven een e-DM voor de klanten van Orange België.
  • We namen de social media op ons
  • We namen contact op met een aantal influencers
  • We lanceerden een jingle voor tv en radio

En het resultaat? #StoepStories/#MacadamStories was een echt succes.

  • Het verhaal werd opgepikt en gedeeld door heel wat micro- en macro-influencers waaronder Evi Hanssen(NL), Anke Buckinx (NL), Sandrine Corman(FR) en Emilie Dupuis (FR). In totaal bereikten we zo 1,9 miljoen mensen.
  • Influencer en presentatrice Sandrine Corman vond de campagne zelfs zo leuk dat ze Orange België uitnodigde voor een interview in de franstalige radioshow ‘Belges à Domicile’
  • Tot slot gaf het ook de merksympathie van Orange België een echte boost.
    Leerrijke content voor de Lifetime appMet hulp van BOSON werd het eerste idee voor de Lifetime app verfijnd tot het finale product én werd het team strategisch klaargestoomd voor een succesvolle launch.
    Gezonder leven met Bio-PlanetBio-Planet lanceerde een SoMe campagne over goede bedoelingen die onze gezondheid en de planeet een boost kunnen geven. BOSON bedacht het concept en produceerde een reeks inspirerende posts rond gezonde en originele voedingskeuzes, duurzame producten en oplossingen zonder afval.
    Educatieve videocontent voor OrangeStorytelling die zowel de klant van vandaag als die van morgen bereikt. En daarvoor blijkt BOSON al sinds begin 2020 een geknipte partner!