Een nieuwe bewegende identiteit voor AG Insurance

Een bewegende identiteit voor AG Insurance

BOSON ontwierp een aangepaste visuele stijlgids voor illustraties en animatievideo’s voor AG Insurance. Op basis daarvan creëerden we een reeks personages die gemakkelijk en efficiënt ingezet kunnen worden voor verschillende doeleinden.

Geleverde services
Animatievideo
Social Media
Get in touch

Wat AG Insurance zoekt.


AG Insurance is marktleider in de Belgische verzekeringssector en richt zich op zowel particulieren als zelfstandigen, kmo’s en grote ondernemingen. Daarnaast kan je er onder meer terecht voor levensverzekeringen, niet-levensverzekeringen en aanvullende pensioenen. Een expertise en diversiteit die hen duidelijk onderscheidt van hun concurrenten. En dat wilde AG Insurance ook graag weerspiegeld zien in hun grafische identiteit.

Hoe wij helpen …



Daarom ontwierp BOSON een aangepaste visuele stijlgids voor illustraties en animatievideo’s. Op basis daarvan creëerden we een reeks personages die gemakkelijk en efficiënt ingezet kunnen worden voor verschillende doeleinden. Hierbij hielden we rekening met diversiteit op gebied van huidskleur, leeftijd en lichaamsvorm.

Daarnaast co-creëerden we een eerste reeks animatievideo’s rond het thema welzijn. Deze clipjes geven de kijker een duidelijk overzicht van de verschillende producten die AG Insurance aanbiedt. Bovendien zijn ze aangepast voor gebruik op onder meer de website, social media en prospectbezoeken. 


Tot slot kon AG Insurance ook op ons rekenen voor een opleiding rond de nieuwe assets: zo kan het eigen grafische team ook zelf de ontworpen animaties en illustraties in lijn met de stijlgids implementeren.

… en het verschil maken.


De grafische assets van de nieuwe stijlgids maken AG Insurance toegankelijker voor een inclusief publiek, onderscheiden hen visueel van andere verzekeraars en zorgen voor een consistent geheel.

Of we een voorbeeldje kunnen geven?