Cookies

BOSON gebruikt cookies om uw surfervaring te verbeteren.

Screen Shot 2017 11 23 At 11 26 21

Spring Masterclass

Krijg inzichten in hoe je je content marketing efforts laat renderen in een snel veranderend digitaal landschap. Ontdek top content marketing cases, hands-on workshops and de visie van nationale content experts.

In deze tweedaagse Content Marketing Masterclass leer je alles over de essentiële bouwstenen van een slimme content strategie: smart data, gedragspsychologie, journalistieke genres, content buckets, media en analytics. Ga naar huis met een pragmatisch content marketing framework waar je zelf mee aan de slag kan!

Spring Masterclass

Onderwerpen die tijdens deze opleiding aan bod komen

Wat is Content Marketing (niet)?
Aan de hand van een aantal concrete voorbeelden, geven we een korte intro bij wat goede content marketing is en wat het vooral niet is, waar het vandaan komt en waar het naartoe gaat.

Waarom Content Marketing? Wat zijn de voordelen?                 
Waarom is het zo onontbeerlijk voor bedrijven om een goede kennis te hebben van content marketing? Wat zijn de voordelen ten opzichte van meer klassieke vormen van (digitale) marketing?

Hoe werkt Content Marketing?                                                                     
Hoe breng je de consument via content marketing naar je product of dienst? Wat is hierbinnen de rol van Google, van social media, van je website, van emailmarketing...

De verschillende etappes in de sales funnel                                              
Hoe kan je stap voor stap een lead omzetten naar een klant?  

  • Full Funnel Marketing                                                                          
    Content Marketing kan je toepassen in heel je marketing mix.  Maar hoe dan?  We leggen je dit uit aan de hand van enkele goed werkende strategieën.
  • Cold en Hot leads                                                                                       
    Het verschil in leads en hoe deze leads te benaderen?  Welke strategie past bij welke doelgroep het best? 
  • Focus op SEO en Social Media                                                                         
    Hoe schrijf je je teksten met het oog op een goede Google-ranking?  En hoe zorg je dat je Content overleeft in de social media jungle?

Inbound en Outbound strategieën
Hoe doe je aan lead nurturing?  Welke strategie past het beste bij welke lead?  En is deze toepasbaar voor elk product of dienst? 

Business objectieven bepalen
Welk resultaat wil je halen met Content Marketing?  En hoe bepaal je dat?

Afbakenen van de doelgroep en behoeften (persona’s).
Wat zijn persona’s en hoe helpen deze om je in te leven in jouw doelgroep?  Hoe bepaal je je doelgroep? En hoe bereik je hen, trek je hen aan en laat je hen converteren?

Welke content ga je gebruiken?

  • definiëren van relevante content voor je doelgroep
  • audit van bestaande content 
  • hergebruik van oude content aanmaken van nieuwe content 
  • SEO vriendelijke content

Ontwikkelen van het eco systeem van je doelgroep
Waar kan je je doelgroep vinden en hoe kan je je content naar hen brengen?  Hoe zorg je voor een mooie samenloop van al je content?

Hoe meet je de resultaten?
Welke KPI’s zet je op?  Hoe kan je meten dat door je Content de leads ook effectief hebben geconverteerd?  Hoe breng je dit in een rapport?

Ontwikkelen van je content kalender
Enkele tools en praktische tips om je content te plannen en te hergebruiken.

Welke rollen zijn er in een content marketing strategie?
Wie doet wat in een organisatie?  Kan je bepaalde taken combineren?  Wie is verantwoordelijk voor de juiste content?

Welke strategie past voor uw onderneming?
Samen bekijken we hoe je jouw Content Strategie het best aanpakt en opzet.