Cookies

BOSON gebruikt cookies om uw surfervaring te verbeteren.

Boson Blog Post Pijlers

De 3 pijlers van succesvolle content marketing

Content marketing werd een begrip en intussen bloggen, mailen, Facebooken,... we er met zijn allen vrolijk op los. Maar wat als je management vraagt: "Zeg, die content marketing... wat levert dat nu eigenlijk (geldelijk) op"? Het is een vraag waar menig marketeer vandaag zijn of haar tanden op stukbijt.

    De 3 pijlers van succesvolle content marketing

    Feit: De content marketing speeltijd is voorbij.

    Nu organisaties hun eerste experimentele online contentfase achter de rug hebben, vraagt executive management steeds vaker naar de financiële return van de content marketing efforts.

    Intussen blijken zelfs de meest savvy content marketeers zijn er niet toe in staat de financiële impact met bestaande tools/reporting te bewijzen en/of hun efforts te optimaliseren.

    En dat is problematisch.

    Probleem: we staren ons blind op vanity metrics in de reporting...

    Followers, shares, pageviews zijn vanity metrics, betekenisloze metrics die niet actionable zijn: ze helpen ons niet om degelijke en financieel onderbouwde optimalisatiebeslissingen te maken.

    We moeten dringend op zoek naar ‘actionable metrics’ voor content marketing, metrics die wat je doet linkt aan de financiële return die je eruit haalt:

    • Hoe win/verlies je revenue
    • Hoe win/verlies je klanten

    Die zullen (content)marketeers ertoe in staat stellen gefundeerde beslissingen te maken ivm de optimalisatie van hun content marketing activiteiten, budgetten en resources.


    Nood: zoektocht naar actionable metrics voor content marketing.

    Laten we er even vanuit gaan dat high-level 3 parameters zijn die bepalend zijn voor het succes van je content marketing activiteiten

    • Relevantie (connect): erin slagen in te spelen op de noden van prospecten
    • Differentiatie (convert): erin slagen een onderscheidend verhaal te brengen tov concurrentie
    • Performance (close): erin slagen prospecten tot inschrijving, aankoop te laten overgaan

    En zoektocht naar actionable metrics voor deze 3 parameters, vraagt om inzicht in waarom en wanneer een bepaald type consument iets relevant, onderscheidend en vooral klikkenswaardig (soft of hard conversie) vindt.

    En dus?

    We hebben besloten onze tanden hierin te zetten. BOSON is op dit punt hard aan het werk om dit voor de retail sector in kaart te brengen. Nadien komen ook andere sectoren aan de beurt.

    Geïnteresseerd in dit onderzoek? Geef ons dan zeker een seintje en wij komen het graag eens toelichten. Altijd geïnteresseerd om hierover te sparren met slimme marketeers!


    Gerelateerd posts

    Boson Blog Post Pijlers

    Content marketing werd een begrip en intussen bloggen, mailen, Facebooken,... we er met zijn allen vrolijk op los. Maar wat als je management vraagt: "Zeg, die content marketing... wat levert dat nu eigenlijk (geldelijk) op"? Het is een vraag waar menig marketeer vandaag zijn of haar tanden op stukbijt.

    Boson Blog Post Profielen

    Wie vandaag kijkt naar de skills die bedrijven zoeken in een content marketeer, ziet een ontluisterend lijstje: journalist, marketeer, projectmanager, cijferanalist, trendwatcher, softwarekenner en nog meer. Zijn contentmarketeers übermarketeers die eigenlijk niet bestaan?

    Boson Blog Post Objectives

    Vraag je je ook wel eens af waarom content marketing het zo goed lijkt te doen voor sommige bedrijven - maar weinig lijkt op te leveren voor andere? Ben je benieuwd naar de reden waarom ogenschijnlijk fantastische content weinig oplevert als het op sales resultaten aankomt?